Domov » Nápady a návody » Ako vytvoriť inzerát, ktorý predáva?

Ako vytvoriť inzerát, ktorý predáva?

Máte produkt, ktorý sa snažíte predať, ale predaj nejde tak hladko, ako by ste si predstavovali? Problém možno nie je vo výrobku, ale v tom, ako ho prezentujete. Ako vytvoriť inzerát tak, aby zaujal kupujúcich a priniesol vám želaný výsledok?

Úspešný inzerát je oveľa viac než len sumár informácií o produkte. Ak sa chcete vyzdvihnúť v mori handmade výrobkov, je potrebné, aby ste každý aspekt vášho inzerátu uchopili strategicky a kreatívne. Často vidíme predajcov, ktorí podceňujú význam nadpisu a popisu ich produktu. Ak chcete, aby váš produkt vynikol a zvýšil predaj, musíte sa zamerať na správne odprezentovanie:

1.   Stanovenie ceny výrobku

Ak chcete svoj produkt predať, musíte ho správne oceniť. Keď ho oceníte príliš vysoko, nikto ho nekúpi, no ak ho zase oceníte príliš nízko, prídete o zisky a znehodnotíte svoj produkt. Nájsť optimálnu cenu si vyžaduje experimentovanie. Začnite tým, že sa pozriete, koľko si za podobné produkty účtujú vaši konkurenti. Zvážte tiež svoje náklady na výrobu položky. Aby ste dosiahli zisk, musíte stanoviť vyššiu cenu.

2.   Odlíšenie od konkurencie

Ak chcete, aby vaša reklama vynikla, musíte ju odlíšiť od konkurencie. Ako to dosiahnete? Zamerajte sa na to, čím je váš produkt jedinečný. Namiesto toho, aby ste konkurovali len cenou, čo môže viesť k pretekom o najnižšiu cenu, zdôrazňujte vysokú kvalitu a veľkú hodnotu. Ak je napríklad váš výrobok drahší, ale vydrží dlhšie, zdôraznite jeho odolnosť a dlhú životnosť. Ľudia sú ochotní zaplatiť viac za eko a spoľahlivý výrobok.

ako-vytvorit-inzerat

3.   Prezentácia produktu

Príbehy predávajú. Pri prezentácii výrobku teda skúste pridať do popisu niečo viac než len technické parametre. Opíšte, čo vás inšpirovalo k jeho výrobe, alebo aký príbeh sa za ním skrýva. Tým môžete vzbudiť emócie u potenciálnych zákazníkov.


Reklama



4.   Pútavý a presný nadpis je základ

Nadpis je vaša prvá a možno jediná šanca na to, aby ste zaujali pozornosť potenciálnych zákazníkov. Skúste využiť techniky copywritingu. Napríklad využite silné slová, ktoré vzbudzujú emócie a podnecujú k akcii. Nech je krátky, pútavý a sľubuje výhody vášho produktu alebo služby.

5.   Výstižný popis produktu

Keď už máte presvedčivý nadpis, nezastavujte sa pri ňom. Presvedčivý popis produktu je totiž kľúčom k predaju potenciálnych zákazníkov. Je to vaša príležitosť zdôrazniť, v čom je vaša ponuka jedinečná, a presvedčiť čitateľov, prečo ju jednoducho musia mať. Potrebujete rozsiahly opis produktu, aby ste ľuďom presne povedali, čo získajú a prečo to potrebujú. Rozoberte funkcie, špecifikácie a komponenty. Spomeňte, aké problémy rieši, a výhody alebo vylepšenia oproti podobným produktom.

V popise produktu sa snažte odpovedať na všetky otázky, ktoré by mohli zákazníci mať. Pri písaní popisu môžete využiť techniku „AIDA“:

  • chytiť pozornosť, (attention)
  • zaujať (interest),
  • vzbudiť túžbu (desire),
  • vyzvať k akcii (action)

Práve v týchto detailoch môže byť kľúč k úspechu.


Reklama



6.   Záverečná bodka: Reprezentatívne fotky produktu

inzerat-predava

Hovorí sa, že jeden obrázok je hodny tisícky slov. Fotografie produktov, najmä tie vysokokvalitné, dokážu sprostredkovať detaily, ktoré sa snaží zachytiť aj ten najlepší autor. Uverejnite preto také fotografie, ktoré vyzdvihujú najlepšie vlastnosti a výhody produktu. V prípade potreby priložte fotografie z viacerých uhlov. Použite fotografiu produktu ako ďalšiu príležitosť na rozprávanie príbehu. Využite rôzne uhly a nastavenia, aby ste vytvorili dynamický a pútavý vizuálny obsah.  Pútavé fotografie, najmä v prípade vizuálnych produktov, ako je oblečenie, šperky alebo dekorácie, môžu mať zásadný význam.

Hor sa do pútavých inzerátov

Váš produkt si zaslúži tú najlepšiu prezentáciu a teraz už poznáte nástroje, ktoré vám to umožnia. Pamätajte, že každý produkt má svoj príbeh a každý zákazník túži po niečom jedinečnom. Takže nebuďte len predajcom, buďte aj rozprávačom, umelcom a stratégom. Výroba a predaj handmade produktov je nielen o remesle, ale aj o umení komunikácie a marketingu.

Stačí už len pridať nový výrobok

Ponúkajte vaše produkty ľuďom, ktorý ich denne hľadajú. Tisíce ľudí hľadá možno aj váš výrobok, nečakajte a pridajte ho práve teraz.

Pridajte Komentár